Właśnie ukazał się trzeci patch do Baldur’s Gate 3 i podobnie jak jego dwaj poprzednicy, jest to doozy. Dwie największe zmiany, jakie wprowadza aktualizacja, to pełna obsługa komputerów Mac i możliwość zmiany wyglądu swojej postaci za pomocą magicznego lustra. Dzięki magicznemu lustrze (znajdującemu się w twoim obozie) możesz zmieniać wygląd, głos, zaimki i genitalia swojej postaci. Nie można zmienić rasy/podtypu ani typu budowy ciała. Ponadto zmiany kosmetyczne – takie jak niektóre zamienniki oczu – będące wynikiem wyborów postaci, są trwałe. Nie możesz używać magicznego lustra do zmiany postaci Origin, najemników ani… przemienionych postaci. Rozmiar:640 × 360480 × 270 Chcesz, żebyśmy zapamiętali to ustawienie na wszystkich Twoich urządzeniach? Zarejestruj się lub Zaloguj się teraz! Aby oglądać filmy, użyj przeglądarki obsługującej HTML5. Ten film wideo ma nieprawidłowy format pliku. Przepraszamy, ale nie masz dostępu do tej zawartości! Aby obejrzeć ten film, wpisz swoją datę urodzenia. Styczeń luty marzec kwiecień maj czerwiec lipiec sierpień wrzesień październik listopad listopad grudzień 12345678910111213141516171819202122232425262728293031 rok 202320222 021202020192018201720162015201420132012201120102009200820072006200520042003200220012000199919981997199619951994199319921991 199019891988198719861985198419831982198119801979197819771976197519741973197219711970196919681967196619651964196319621961196 019591958195719561955195419531952195119501949194819471946194519441943194219411940193919381937193619351934193319321931193019 2919281927192619251924192319221921192019191918191719161915191419131912191119101909190819071906190519041903190219011900 Klikając „Enter” , wyrażasz zgodę na warunki GameSpot
Warunki korzystania i Polityka prywatnościWejdź w grę: Baldur’s Gate 3 to potężna i zabawna gra RPG. Wydajność powinna zostać ustabilizowana zarówno na PC, jak i PS5, szczególnie w szalonym Akcie 3. W szczególności poprawiono wydajność w Dolnym Mieście i w gęstym tłumie. Więcej powiązanych poprawek wciąż nadchodzi. Jeśli chodzi o naprawy specyficzne dla konsoli, tryb jakości na PS5 powinien częściej osiągać docelowe wartości klatek na sekundę. Z naszych doświadczeń wynika, że problem na PS5 powodujący zawieszanie się gry po podłączeniu do Internetu również został rozwiązany, chociaż nie jest to wyraźnie wspomniane w informacjach o łatce. Dalsze aktualizacje wprowadzające nowe funkcje i zmiany w epilogu są nadal dostępne droga. Poniżej możesz przeczytać najważniejsze informacje o łatce i zapoznać się z pełnymi (zawierającymi spoilery) notatkami na stronie internetowej Baldur’s Gate 3.
Notatki dotyczące aktualizacji 3 Baldur’s Gate 3
PRZEGLĄD NAJWAŻNIEJSZYCH WYDARZEŃ
Baldur’s Gate 3 jest teraz w pełni obsługiwana na komputerach Mac! Magiczne Lustro, które pozwala zmienić swój wygląd, jest już dostępne na obozie!
Walka
Cazador nie może teraz zmienić się w swoją Formę Mgły ani pozostać w niej, jeśli znajduje się w magicznym świetle słonecznym, takim jak to stworzone przez zaklęcie Światła Dziennego. Naprawiono Novę Burzowego Serca Ansura przebijającą się przez lodowe tarcze, za którymi możesz się ukryć. Grym nagle stał się niesamowicie mądry i unikał Tygla w Adamantowej Kuźni. Nerwowym śmiechem nieco go ogłupiliśmy. Naprawiono Boskie Uderzenie na poziomie 4 lub wyższym, pozwalające ci dodać Boskie Uderzenie w reakcji, pozwalając na dwa Boskie Uderzenie w 1 ataku. Naprawiono zwiększenie obrażeń Boskiego Uderzenia powyżej limitu 5k8 Wprowadzono kilka ulepszeń dla wroga Poltergeista: są teraz ujawniani po zaatakowaniu lub trafieniu Strażnikami Promienistych Duchów; nie staną się ponownie niewidzialni, jeśli nadal znajdują się w aurze Zobacz niewidzialność; w trybie zrównoważonym i eksploracyjnym mają wadę w rzutach obronnych na zręczność, gdy są niewidzialni; zmniejszono zasięg ich ataków; i nie będą próbowały zachować dystansu od gracza w walce, aby łatwiej było je znaleźć. Naprawiono niezwiększanie premii do obrażeń z Ataku z Ukrycia do 6k6 na poziomie 11. Naprawiono przypadek, w którym wiele Strzał Dymnego Prochu mogło być użyte za darmo podczas Funkcja dodatkowego ataku była aktywna.
PS5
Kolory na kontrolerze PS5 będą teraz lepiej odpowiadać typom obrażeń od żywiołów.
Wydajność
Poprawiona wydajność w Dolnym Mieście. Więcej w przyszłości!
Sztuka
Zwiększono intensywność i widoczność kolorów barwników na niektórych zbrojach. Dotyczy to tylko nowo farbowanych przedmiotów. Postacie Smoczych Dzieci mogą teraz wybrać dowolny kolczyk barbarzyńcy. Naprawiono zmianę koloru Serca Cienia na blond po założeniu kapelusza. Poprawiono odbicie w oku widza w Podmroku. Naprawiono znikanie tatuaży na twarzy przy oddawaniu.
Przepływ i skrypty
Naprawiono błąd, przez który towarzysze tymczasowo opuszczający drużynę (np. wysłani do więzienia) zapominali o swojej historii partnerstwa i zachowywali się wobec ciebie wyjątkowo chłodno. Naprawiono błąd, który pozwalał ci handlować z Cazadorem, gdy ten błagał o litość. Poprawiono przebieg romansów Astariona, jeśli się zgodziłeś spędzić z nim noc przed pójściem do obozu, wyłączając niektóre mniej ważne momenty obozu. Naprawiono niektóre opcje dialogowe pojawiające się tylko raz podczas rozmowy z Withersem. Naprawiono blokadę, przez którą jeśli wrzucisz Zabójcę Orina w przepaść, nie możesz się dostać jej Netherstone. Naprawiono błąd, który powodował, że Dammon wchodził do walki i ginął w Last Light, uniemożliwiając rozwój historii Karlacha. Dodano krok do dziennika, informujący, kiedy diabelstwa opuszczają Szmaragdowy Gaj. Zadanie Wykuwanie serca również zakończy się, jeśli Dammon nie będzie już dostępny w regionie. Naprawiono grę, która myślała, że w jednym z dialogów z Karlachem spotykasz się z Gale’em zamiast z Karlachem. Teraz potrzebujesz wyższej zgody dla Shadowheart, aby wyznać jej Shar wielbię cię. Kot Myshka będzie teraz za tobą podążał, jeśli ci się o to poprosi, nawet jeśli nie masz opcji „Rozmawiaj ze zwierzętami”. Halsin, Jaheira i Minthara nie będą już mogli poddać się lobotomii szpikulec Volo. To po prostu nie jest ich rodzaj rozrywki. Naprawiono niemożność wycięcia Vanry z wiedźmy poprzez interakcję z jej Znokautowanym ciałem, jeśli wszystkie jej grzyby zostały zniszczone. Lae’zel nie będzie już podążać za tobą (żywa czy martwa) poderżnij jej gardło, kiedy zaatakuje cię w nocy. Naprawiono błąd pozwalający ci wyrwać Orficki Młot bezpośrednio z tak zwanej Nieprzepuszczalnej Sfery w Domu Nadziei, jeśli ktoś inny w twojej drużynie prowadzi interaktywny dialog ze kulą. Naprawiono problem z płynnością dialogu romantycznego Shadowhearta na koniec gry, aby mieć pewność, że Karlach pojawi się sam w Avernus, jeśli Shadowheart powie, że spotka się z nią w późniejszym momencie. Naprawiono dziennik Karlacha błędnie informujący, że przybyłeś do Przeklętych Krain Cienia po przybyciu do Szlak Klasztoru Rosymorn. Wyll powinien teraz bardziej konsekwentnie zauważać, że Karlach zbliża się do niego po raz pierwszy. Naprawiono błąd, który powodował, że scena pływania Shadowheart nie była odtwarzana dla niektórych graczy. Narrator nie myślał już, że jesteś łupieżcą umysłów, gdy tak nie jest Naprawiono towarzysze mówiący o zabiciu Gortasha po spotkaniu z Orinem, nawet jeśli ten pierwszy już nie żyje. Naprawiono problemy z Astarionem omawiającym tematy, które nie są już istotne. Przerobiono interakcję pomiędzy Nere i Mintharą:
Zadanie „Podróż do Wież Księżycowego Wschodu” nie wysyła cię już do Minthary po uratowaniu Nere – ma on teraz własną lirę. Podaruje ci go, jeśli uratowałeś go z zawalenia się. Tej liry można teraz użyć do wezwania dridera przez Przeklęte Krainy Cienia, tak jak robi to lira Minthary. Obie liry mają nowe opisy. Nere nie wspomina już o Mintharze w swojej Rozmowie z umarłymi. Możesz poprosić Mintharę o bezpieczną podróż do Wschodu Księżyca, jeśli o tym słyszałeś. Najpierw poprosi o napad na Szmaragdowy Gaj. Jeśli tak się stanie, Nere będzie można spytać o Mintharę, a następnie Mintharę można zapytać o Nere. Dzienniki „Podróż do Wież Księżycowego Wschodu” i „Podążaj za konwojem” zostały odpowiednio zaktualizowane. Ocalenie Nere nie tworzy już strefy zagrożenia, jeśli duergar został zabity przed oczyszczeniem jaskini. Podczas randki z Karlachem Czuły Henk nie będzie już odchodził, ukazując stojącego za nim innego Czułego Henka. Gapiowski.
Rozgrywka
Następujące zaklęcia będą teraz prawidłowo przerywać stan Sanktuarium: Przywołanie Błyskawicy, Czarne Macki Evarda, Polimorfia, Głód Hadara, Strach, Burza Lodowa, Ciało w Kamień, Boska Interwencja, Wzór Hipnotyczny, Powolność, Śmierdząca Chmura, Wygnanie, Glif Straży. Poziomowanie będzie teraz umieszczać w kolejce wszystkie postacie, które można awansować, więc nie musisz klikać ich indywidualnie. Naprawiono niektóre zwłoki, które nigdy nie wyświetlały znacznika „(puste)” po ich zdobyciu. Naprawiono brak możliwości użycia niektórych reakcji podczas w przebraniu. Laska Cazadora, Biada, teraz poprawnie odblokowuje zaklęcie Zarazy, gdy jest wyposażona. Naprawiono kilka magicznych przedmiotów i utratę mocy przez Ersatz Oko Volo po tym, jak zostałeś zabity i wskrzeszony. Naprawiono niedziałający atut Zaklęcie Snajpera na zaklęciach ataku. Atut Zaklęcie Snajpera teraz poprawnie zmniejszy próg Trafienia Krytycznego o 1. Naprawiono znikanie wzmocnienia Idola Silvanusa po Długim Odpoczynku. NPC nie będą już uciekać przed niczym innym jak tylko formą Zabójcy Mrocznego Popędu, aby poprawić interaktywność i przepływ. Mumie wychowane poprzez Tworzenie Nieumarłych mogą teraz skakać aby lepiej za tobą podążać. Everburn Blade teraz prawidłowo podpala wybuchowe powierzchnie i wybuchowe obiekty po trafieniu. Atut Mglista Ucieczka nie będzie już zakłócał koncentracji. Czytanie szyldów sklepowych nie będzie już uważane za przestępstwo. Reakcja Cięcia Słów jest teraz ustawiona na Domyślnie pytaj. Przywołane zombie i szkielety nie będą już mogły podnosić łupów i znikać wraz z nimi po odrzuceniu. Zdolność Przegrzania przywołania Azera jest teraz dostępna na pasku skrótów po przywołaniu. Rękawice Nimblefinger teraz prawidłowo nakładają premię ze Zręczności na gnomy, niziołki i krasnoludy. Naprawiono exploit Animate Dead umożliwiający przywołanie 2 szkieletów z tego samego ciała. Zoptymalizowano sposób, w jaki gra obsługuje wybór obiektów na kontrolerze. Naprawiono możliwość wskrzeszania najemników za pomocą animujących zarodników. Nauczyliśmy go, żeby nie używał już tego na postaciach graczy.
Interfejs użytkownika
Wybrany przez Ciebie tryb handlu (handel lub handel wymienny) jest teraz zapisany w Twoim profilu gracza. Do domyślnych ustawień online dodano opcję umożliwiającą automatyczne słuchanie, gdy inny członek drużyny rozpoczyna dialog w trybie wieloosobowym. Wyjaśniono, czy coś jest oporem, czy luką w zabezpieczeniach lub Odporność w oknie badania. Dodano powiadomienie, gdy inny gracz z twojej drużyny handluje. Naprawiono zaklęcia przerywane przez wspinanie się, co pozwalało na podwójny atak po zejściu ze skrzynki. Zaktualizowano kartę postaci na kontrolerze, aby umieścić ją aktywną Warunki znajdujące się powyżej listy Godnych uwagi funkcji.
Projekt poziomu
Naprawiono kilka małych dziur w Akcie I, które uniemożliwiały przejście małym postaciom.
Pismo
Dodano opcję dialogu do pierwszego osobistego dialogu z Odwiedzającym w snach, aby uniknąć konieczności dokonywania tylko dwóch antagonistycznych wyborów. Przepisano niektóre opisy zaklęć i akcji, które były zbyt niejasne.
Audio
Naprawiono czasami niekompletną lub brakującą muzykę do walki z bossem Raphaela. Naprawiono brak odtwarzania głosu w dialogach na podzielonym ekranie PS5. Naprawiono wycinanie dźwięku przy włączonym dźwięku 3D na PS5. Zoptymalizowano dźwięk w połączonych filmach na podzielonym ekranie.
Kinematografia
Poprawiono kontakt podczas głaskania grzecznej dziewczynki Ketherica, Squire. Dodano kilka uroczych tryskań krwi, gdy Volo przeprowadza swoją ekspercką operację. Naprawiono wcinanie się rogów Wylla w twarz Karlacha podczas sceny romantycznej w Akcie II. Naprawiono brakującą muzykę na ścieżce Wylla w scenie końcowej Karlacha w Avernus .Umieszczono ładny fioletowy koc piknikowy w romantycznej scenie z Gale’em i naprawiono obrót kamery, jeśli wolisz spędzać z nim czas na łóżku. Naprawiono wygląd Cienistego Serca wyglądający, jakby cierpiała lub miała kichnąć w tle dialog z Thullą. Dodano brakujące piski Boo. Przerobiono wprowadzenie sceny zbliżania się do ołtarza w Świątyni Bhaala i naprawiono kilka błędów. Zaktualizowano kamery, wyraz twarzy i wskazówki, aby lepiej pasowały do tonu dialogu z Shadowheart. Naprawiono niektóre trzaski i problemy z kamerą, gdy zaczynasz spotykać się z Lae’zelem, w tym ciało Lae’zela latające gdzie indziej, a następnie z powrotem w połowie dialogu. Boo będzie teraz kadrowany w ujęciu zgodnie z zamierzeniami, gdy rozmawiasz z Jaheirą po rekrutacji Minsca. Naprawiono unoszące się w powietrzu Scratch w powietrzu, gdy będziesz go głaskał przy poczcie w Rivington. Omawiane tutaj produkty zostały niezależnie wybrane przez naszych redaktorów. GameSpot może otrzymać część przychodów, jeśli kupisz cokolwiek prezentowanego na naszej stronie.