Star Wars: Knights Of The Old Republic zarówno zaciera, jak i podtrzymuje odwieczne pliki binarne franczyzy

Star Wars: Knights Of The Old Republic zarówno zaciera, jak i podtrzymuje odwieczne pliki binarne franczyzy

Star Wars: Knights of the Old Republic świętuje dziś, 15 lipca 2023 r., 20. rocznicę powstania. Poniżej przyglądamy się, jak rzuciła wyzwanie i obaliła niektóre z najczęstszych tropów Gwiezdnych wojen. Star Wars ma obsesję na punkcie tego, jaka maszyna i pamięć stworzyć rozmyte ja na styku metalu i ciała. Darth Vader jest tego najlepszym przykładem. Zejście Anakina na ciemną stronę urzeczywistnia się w jego zdeformowanym ciele. Obi-Wan mówi, że jest „bardziej maszyną niż człowiekiem”, fakt, który jest wykorzystany w stwierdzonej niemożliwości jego odkupienia. Zło w Gwiezdnych Wojnach jest kojarzone z niepełnosprawnym ciałem, zwłaszcza takim, które kiedyś było mięsem, mięśniami i nerwami, ale teraz jest połączone obwodami. moralny ciężar metalu. Ale nadal są postrzegani jako mniejsi. Droidy zapewniają niewolniczą siłę roboczą i są własnością zarówno bohaterów, jak i złoczyńców. A New Hope ustala w ciągu pierwszych 20 minut, że wspomnienia droidów są rutynowo czyszczone. Wujek Luke’a, Owen, sugeruje to z swobodą, prosząc Luke’a o wyniesienie śmieci. We wszechświecie Gwiezdnych Wojen istnieje cała klasa ludzi, których zdolność zapamiętywania jest całkowicie zależna od ludzi, którzy są ich właścicielami. Zarówno w fikcji, jak i poza nią, postrzegana osobowość czujących istot zależy od tego, czy jesteś z metalu, czy nie. Galeria to też na nich działa. Może się to wydawać dziwne, ponieważ z perspektywy czasu KOTOR wydaje się próbą powrotu do starych, dobrych czasów Gwiezdnych Wojen. W ten sposób jest wyraźnie nie-wywrotowy. Oferuje wiele takich samych emocji i wątków fabularnych, jak oryginalne filmy. Powstaje imperium zła, które zagraża uciekającej grupie bojowników ruchu oporu. Twój bohater podnosi dwa dzielne roboty: astromecha i droida protokolarnego. Punktem kulminacyjnym jest zniszczenie potężnej stacji kosmicznej. Najsłynniejszy jest oczywiście zwrot akcji dotyczący tożsamości. Mimo to KOTOR bawi się ustaloną formułą. W grze Han Solo jest nastolatką, jej C-3P0 nie jest kamerdynerem z kodem queer, ale robotem-zabójcą mającym obsesję na punkcie zabijania: ulubieńcem fanów HK-47. Jego przekręcenie tożsamości nie dotyczy dziedzictwa, ale samego siebie. Okazuje się, że tożsamość gracza to wymazany z pamięci Lord Sith Revan. Wcześniej uznany za zmarłego, Revan został faktycznie poddany praniu mózgu przez Jedi, mając nadzieję, że mogą być kluczem do pokonania Imperium Sithów. Ten zwrot akcji ma zdecydowanie queerowy charakter. Revan było imieniem wybranym, odrębnym zarówno od Jedi, jak i Sithów, dopóki nie przeszli na ciemną stronę. Weźmy pod uwagę maskę Revana, urządzenie umożliwiające przekręcenie KOTORa, ale także coś, co czyni je bezkształtnymi, niezdolnymi do wyraźnego postrzegania, dopóki Jedi jej nie usuną. Gra nie jest w stanie liczyć się z tym „queerowym horrorem”, by zapożyczyć frazę i ramy. Revan po jasnej stronie nie ma miejsca na poczucie zdrady, ani motywacja Revana po ciemnej stronie do niczego poza drobną zemstą. Revana dokonuje wyborów między ponowną asymilacją w systemie, który ich odrzucił, a zostaniem głową żmii kosmicznego imperium. Nie jest to przekonujący wybór, ponieważ różnica między światłem a ciemnością graniczy z parodią. Groź fizycznie sklepikarzowi za niższą cenę lub nie, zawrzyj traktat pokojowy z Najeźdźcami Tusken lub wymorduj ich wszystkich, złóż przysięgę wierności Imperium na Korriban lub pozostań lojalny wobec podzielonej Republiki. Jednak pochowana w podtekście gry różnica między ciemnością a światłem może wydawać się niewielka. W jednym z wielu zalążków zwrotów akcji w grze jeden z członków drużyny opisuje „techniki przesłuchań Mrocznego Jedi”, które „mogą wymazać twoje wspomnienia i zniszczyć twoją tożsamość”. Ale tylko zwykli Jedi faktycznie używają tych metod w historii KOTORa. Później, kiedy towarzyszka Bastila jest torturowana w celu przyłączenia się do ciemnej strony, jej pamięć i poczucie siebie pozostają nienaruszone. Mimo to obie strony okrutnie wykorzystują władzę, by przekształcać innych, nie bojąc się wzmacniać swoich szeregów przymusem. Równoważność między ciemnością a światłem jest czymś, co dzieli z prequelami. Zarówno szturmowcy (w Nowej nadziei), jak i Jedi (w Mrocznym widmie) pojawiają się na Tatooine w swoich własnych tajemnych celach, a następnie znikają. Żaden z nich nie ma zamiaru uwalniać niewolników. Mace Windu twierdzi, że Jedi nie są wojownikami; dowodzi batalionami półtorej godziny czasu trwania filmu później. W podobny sposób kwestionowane są binaria między ciałem a metalem. Zarówno klony, jak i droidy służą temu samemu celowi: oba są produkowane i obaj umierają za swoich twórców. Attack of the Clones oferuje jeden z najbardziej uderzających momentów poezji wizualnej w serii: mięsiste klony są tworzone w całkowicie zimnym i nienaturalnym środowisku, podczas gdy droidy bojowe są budowane w sercu góry, zamknięte w ziemi.Star Wars: Knights Of Aktualizacja przeróbki The Old Republic | PlayStation Showcase 2021Rozmiar:640 × 360480 × 270 Chcesz, abyśmy zapamiętali to ustawienie dla wszystkich Twoich urządzeń? Zarejestruj się lub Zaloguj się teraz! Aby oglądać filmy, użyj przeglądarki obsługującej wideo html5. Ten film ma nieprawidłowy format pliku. Przepraszamy, ale nie masz dostępu do tej zawartości! Aby obejrzeć ten film, wprowadź swoją datę urodzenia. Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień 12345678910111213141516171819202122232425262728293031Rok202320222 021202020192018201720162015201420132012201120102009200820072006200520042003200220012000199919981997199619951994199319921991 199019891988198719861985198419831982198119801979197819771976197519741973197219711970196919681967196619651964196319621961196 019591958195719561955195419531952195119501949194819471946194519441943194219411940193919381937193619351934193319321931193019 2919281927192619251924192319221921192019191918191719161915191419131912191119101909190819071906190519041903190219011900 Klikając ‘enter’ , wyrażasz zgodę na GameSpot
Wejdź do Warunków użytkowania i Polityki prywatności Chociaż Gwiezdne Wojny wspierają najzdolniejszą logikę osobowości, nieubłaganie mylą maszynę i człowieka. W Return of the Jedi Luke rozpoznaje człowieczeństwo swojego ojca w jego odciętej, iskrzącej dłoni, mechanicznej kończynie, takiej jak jego. W KOTOR, Revan przywraca pamięć HK-47, tak jak później odtwarzają własną, chociaż nigdy w pełni nie odzyskują swoich wspomnień. Umysł Revana jest tak samo plastyczny jak umysł droida. W podobny sposób, oba zakończenia KOTOR są w zasadzie takie same, z Revanem przed tłumem, świętującym zwycięstwo. Podstawową różnicą są kolory powiewających flag i grana muzyka. Ostatnio Gwiezdne Wojny zmierzają w kierunku najbardziej konserwatywnych i restauracyjnych elementów swojej fantazji. The Mandolorian i The Book of Boba Fett prowadzą w tej samej pustej mitologizacji i postawie figurki. Nawet The Last Jedi, który wywołał masowy, niesłuszny gniew i otrzymał nieco przesadzone pochwały za swoją działalność wywrotową, ostatecznie potwierdza mityczną, ale wciąż konsumpcyjną moc franczyzy. Film kończy się, gdy dzieci bawią się jedną ze scen filmu z ręcznie robioną zabawką Luke’a Skywalkera. Łatwo myśleć o Gwiezdnych Wojnach jako o wspaniałej, błyszczącej pułapce. Masowość jego kulturowego znaczenia, często jałowość jego świata i jego kompromisowe, ale zawzięte naleganie na łatwe binaria mogą sprawić, że poczuje się zamknięty. Wyobrażanie sobie popularnej fantastyki naukowej, bez względu na to, czy nosi nazwę Gwiezdnych Wojen, czy nie, która aktywnie kwestionuje i demontuje jej założenia, wydaje się niemożliwe. Revan sprawia, że ​​za tym tęsknię. Chcę lepszego świata dla nich, dla wszystkich maszynistów z Gwiezdnych Wojen, gdzie pamięć i osobowość nie są warunkowe i nie można ich ukraść. Ale dla Revana, jak dla wszystkich innych, jest tylko jeden los: odegrać rolę, którą wyznaczyli ci inni, i zrobić to, co musi być zrobione. Omówione tutaj produkty zostały niezależnie wybrane przez naszych redaktorów. GameSpot może otrzymać część przychodów, jeśli kupisz coś polecanego na naszej stronie.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
games