Twórca Pokemon Go, Niantic, stał się najnowszym dużym studiem gier, które ogłosiło poważne zwolnienia i inne znaczące zmiany. Szef firmy, John Hanke, powiadomił pracowników o drastycznych zmianach w organizacji i perspektywach firmy, które obejmują zwolnienia, zamknięcie studia i anulowanie gier. Niantic zamyka swoje studio w Los Angeles i dokonuje cięć w zatrudnieniu firmy w innych biurach. Ponadto NBA All-World przechodzi w tryb offline, a nadchodząca gra Marvel: World of Heroes została anulowana. W sumie Niantic likwiduje około 230 miejsc pracy. W e-mailu od Hanke udostępnionym na stronie internetowej Niantic dyrektor napisał, że „trudne zmiany” są potrzebne, aby pomóc firmie „sprostać obecnym wyzwaniom na rynku i wykorzystać długoterminową szansę, która jest przed nami”. Niantic zawęzi swoją koncentrację i skoncentruje się na tytułach własnych, które „najsilniej uosabiają” podstawowe wartości firmy. Rynek gier mobilnych jest bardzo dojrzały i tylko najlepsze i najbardziej zróżnicowane tytuły mają szansę odnieść sukces. Chcemy również zwiększyć koncentrujemy się na budowaniu dla powstającej klasy urządzeń MR i przyszłych okularów AR” – powiedział, odnosząc się do rzeczywistości mieszanej i rzeczywistości rozszerzonej. Hanke powiedział, że te zmiany są wynikiem wydatków Niantic, które przewyższają przychody. Podobnie jak inne firmy, Niantic odnotował wzrost przychodów podczas Covid, a firma zwiększyła zatrudnienie i wydała więcej, aby „agresywniej dążyć do wzrostu”. Ale teraz Hanke powiedział, że przychody w Niantic powróciły do poziomów sprzed Covid, a nowe gry, które firma wypuściła, „nie przyniosły przychodów współmiernych do tych inwestycji”. podstawowe aktywa i długoterminowy wzrost” – powiedział Hanke. Hanke jako powód zwolnień wymienił „ogólne globalne spowolnienie makroekonomiczne”, a także „wyjątkowe wyzwania” na coraz bardziej zatłoczonym rynku telefonii komórkowej. Ponadto Hanke powiedział, że rynek AR nie rozwija się tak szybko, jak firma sobie wyobrażała. „Dzisiejszy wysoce konkurencyjny rynek gier mobilnych wymaga olśniewającej jakości i innowacji. Wymaga również silnej monetyzacji i rdzenia społecznościowego, który może napędzać wirusowy wzrost i długoterminowe zaangażowanie, ” powiedział. „Zespoły potrzebują narzędzi platformowych, które zwielokrotniają siłę, umożliwiając im szybkie i wydajne tworzenie najwyższej jakości z zaawansowanymi funkcjami angażującymi. Nasza mapa AR i platforma muszą zapewniać funkcje, których chcą programiści, w solidny i niezawodny sposób. Nie spełniliśmy naszych wymagań cele we wszystkich tych obszarach”. Hanke powiedział, że Niantic nadal wierzy w AR jako „przyszły format dla komputerów” i że niedawne ogłoszenie przez Apple Apple Vision Pro potwierdza to myślenie. Hanke powiedział, że w najbliższej przyszłości głównym priorytetem Niantic jest aby utrzymać Pokemon Go na zdrowej trajektorii. Hanke powiedział, że Pokemon Go to „gra na zawsze”, dodając, że nadal inwestuje więcej w produkt i zespół stojący za Pokemon Go, chociaż wprowadził również „pewne poprawki” w zespole. Hanke dodał, że jest pewny przyszłości Pikmin Bloom, Peridot i Monster Hunter Now. Na koniec Hanke powiedział, że kultura wewnątrz Niantic zmienia się, aby stać się firmą „bardziej bezpośrednią i opartą na wynikach”. Zespół kierowniczy i jestem zdecydowany wyeliminować niepotrzebne procesy, zduplikowane linie władzy i niejasne podejmowanie decyzji ”- powiedział Hanke. Wcześniej w 2023 roku Embracer ogłosił poważne zwolnienia i anulowanie gier, Firaxis zwolnił stanowiska, a Relic wyeliminował stanowiska. Inne firmy, które zredukowały personel w tym roku, to The Molasses Flood, Unity, Ready at Dawn, Take-Two, Xbox, Ubisoft i inne. Omówione tutaj produkty zostały niezależnie wybrane przez naszych redaktorów. GameSpot może otrzymać część przychodów, jeśli kupisz coś polecanego na naszej stronie.
Pokemon Go Dev anuluje grę Marvela, zwalnia 230 osób
Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]