W Rowie Atacama odkryto nowy gatunek ryb głębinowych

Nowy mały niebieski ślimak zmienia nasze rozumienie najgłębszych ryb świata.

W 2018 r. międzynarodowy zespół naukowców zbadał Rów Atacama, rozległy rów biegnący wzdłuż zachodniego wybrzeża Ameryki Południowej jako głęboka podwodna dolina, która odzwierciedla Andy. Zespół, w tym naukowcy z Newcastle University, rozmieścił swobodnie spadające lądowniki, aby za pomocą przynęty schwytać rzadkie stworzenia głębinowe wokół kamer i pułapek. Dwa systemy lądowników z Newcastle University zarejestrowały trzy rodzaje ślimaków hadalskich, a jeden z nich nie przypominał pozostałych.

Mała niebieska rybka, widziana z głębokości od około 6000 do 7600 m, nie wygląda jak inne ślimaki hadalskie. Dużymi oczami i uderzającym kolorem przypomina inne gatunki ślimaków żyjących w znacznie płytszych wodach. Zespół wykorzystał technikę rentgenowską 3D zwaną tomografią mikrokomputerową (mikro-CT) i kodowanie kreskowe DNA, aby zobaczyć, gdzie nowy gatunek pasuje do rodziny ślimaków.

Ku zaskoczeniu zespołu nowy gatunek wydaje się być oddzielnym kolonizatorem Rowu Atacama. Nowy gatunek należy do rodzaju Paraliparis. Gatunki z tego rodzaju występują szczególnie obficie w Oceanie Południowym Antarktyki i rzadko można je znaleźć na głębokości powyżej 2000 m. Co ważne, po raz pierwszy znaleziono ten rodzaj żyjący w strefie hadal.

Zespół nazwał nowy gatunek Paraliparis selti, co oznacza niebieski w języku Kunza rdzennych mieszkańców pustyni Atakama. Opis opublikowano w czasopiśmie Marine Biodiversity.

Główny autor badania, dr Thom Linley, wizytujący badacz z Newcastle University, powiedział: „Uważam, że ta rodzina ryb jest absolutnie fascynująca. Wcale nie są tym, czego oczekujemy od ryb głębinowych i uwielbiam pokazywać ludziom, że najgłębsza ryby są w rzeczywistości całkiem urocze.

„Dla mnie, abym mógł sprowadzić kamerę do miejsca, w którym żyją te zwierzęta, jest on wykonany z grubej na cale stali nierdzewnej i szafirowego szkła. Następnie filmuje te delikatne i piękne zwierzęta doskonale przystosowane do tego ekstremalnego środowiska. te zwierzęta przez krótki czas.

„Od jakiegoś czasu zastanawialiśmy się, co sprawia, że ​​ten rodzaj ryb jest tak dobry w głębokim życiu. Może była to seria szczęśliwych wypadków, przypadkowy przypadek, który wydarzył się w jednej linii. Znalezienie tego nowego gatunku mówi nam, że jest większy niż Błyskawica uderzyła dwa razy i jest coś wyjątkowego w tej Rodzinie.

„Paraliparis selti zapewnia fantastyczną okazję do zbadania, co pozwala rybom żyć tak głęboko. Gdybyśmy mieli tylko jedną linię do zbadania, nigdy nie bylibyśmy pewni, które cechy są tylko częścią tej linii, a które są sekretnym sosem głębinowym. “

Nowe gatunki mogły wyewoluować z przystosowanych do zimna gatunków Oceanu Południowego. Ta mała niebieska rybka otwiera nowe pytania dotyczące związku między niską temperaturą a przystosowaniem do wysokiego ciśnienia i daje nowe zrozumienie tego, jak i kiedy życie się zagłębiło.

Wideo: https://youtu.be/txSOP_9yLCI

Materiały dostarczone przez Uniwersytet w Newcastle. Uwaga: Treść można edytować pod kątem stylu i długości.