Przebudzenie Fire Emblem uratowało serię i przekształciło ją – na lepsze lub gorsze

Przebudzenie Fire Emblem uratowało serię i przekształciło ją – na lepsze lub gorsze

Fire Emblem Awakening świętuje dziś, 4 lutego 2023 r., 10. rocznicę istnienia. Poniżej przyjrzymy się, jak surowy nakaz sprzedaży ze strony Nintendo prawie oznaczał zagładę serii, dopóki tak się nie stało. Nawet wśród kolekcji topowych gier Nintendo -poziomowe IP, Fire Emblem jest jednym z najsilniejszych. Zapowiedzi nowych tytułów Fire Emblem często pojawiają się w ukochanych prezentacjach Nintendo Direct, gdzie są przyjmowane z przypływem podekscytowania i oczekiwania. Ale nie zawsze było tak dobrze w przypadku serii Fire Emblem. W rzeczywistości około dekady temu Nintendo było gotowe wrzucić Fire Emblem do skarbca zapomnianych franczyz. Ale w niesamowitym odwrocie, gra, której twórcy obawiali się, że może być ostatnim Fire Emblem, Fire Emblem Awakening, stała się wybawicielem serii – chociaż wpływ, jaki wywarła na serię w ciągu ostatniej dekady, nie jest pozbawiony pewnych kontrowersji. w wywiadzie dla hiszpańskiej publikacji Hobby Consolas z 2013 r. , popularność serii Fire Emblem spadała w erze Wii i DS, a liderzy Nintendo powiedzieli zespołowi i współtwórcy Intelligent Systems, że seria zostanie odłożona na półkę, jeśli nowa gra nie t sprzedać co najmniej 250 000 egzemplarzy. Mając świadomość, że może to być ostatnia gra z serii Fire Emblem, twórcy wpadli na naprawdę szalone pomysły, w tym możliwość osadzenia gry we współczesnym świecie, a nawet na Marsie. Ostatecznie jednak zespół pozostał przy tradycyjnej scenerii fantasy. Następnie postanowili przyjrzeć się fabule i elementom rozgrywki, które zostały pozytywnie odebrane w poprzednich grach FE, aby znaleźć pomysły na to, co zaimplementować i na czym budować.Historia Fire EmblemRozmiar: 640 × 360480 × 270 Chcesz, abyśmy zapamiętali to ustawienie na wszystkich Twoich urządzeniach? Zarejestruj się lub Zaloguj się teraz! Aby oglądać filmy, użyj przeglądarki obsługującej wideo html5. Ten film ma nieprawidłowy format pliku. Sorry, but you can’t access this content!Please enter your date of birth to view this videoJanuaryFebruaryMarchAprilMayJuneJulyAugustSeptemberOctoberNovemberDecember12345678910111213141516171819202122232425262728293031Year2023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062005200420032002200120001999199819971996199519941993199219911990198919881987198619851984198319821981198019791978197719761975197419731972197119701969196819671966196519641963196219611960195919581957195619551954195319521951195019491948194719461945194419431942194119401939193819371936193519341933193219311930192919281927192619251924192319221921192019191918191719161915191419131912191119101909190819071906190519041903190219011900 By clicking ‘enter’, you agree to GameSpot’s
Warunki użytkowania i polityka prywatności Historia EnterAwakening wkracza na znane terytorium Fire Emblem, ale zawiera wiele elementów, które sprawiły, że poprzednie narracje zapadły w pamięć: walki między przeciwnymi narodami, tajemnicze artefakty ukrytej mocy, ciemna siła manipulująca za kulisami i niektóre niezwykle potężne a czasem humanoidalne smoki. Przejmując kontrolę nad sterowaną przez gracza postacią, dołączasz do Chroma, księcia Ylisse i jego bandy strażników chroniących ludność przed niebezpiecznymi bandytami i stworzeniami przemierzającymi krainę. Dwie kluczowe „nowe” funkcje były również widoczne od samego początku początek gry. Na początku gracze mogli nazwać i dostosować grywalną jednostkę postaci awatara, która ma kluczowe znaczenie dla historii. Miałeś także możliwość wybrania „swobodnego” poziomu trudności, który zmienił element, który niektórzy gracze uważali za niezbędny dla Fire Emblem: permanentna śmierć. W poprzednich grach jednostki zabite w bitwie były bezpowrotnie utracone, ale tryb swobodny przywracał je automatycznie po zakończeniu bitwy. Zabicie głównej jednostki wciąż było natychmiastowym zakończeniem gry, ale ten tryb pomógł mniej doświadczonym graczom strategii/RPG zmniejszyć presję związaną z trudniejszymi starciami w grze – i wyeliminował strach przed utratą ulubionej postaci na rzecz przypadkowe trafienie krytyczne. Chociaż te dodatki do rozgrywki były nowością dla graczy spoza Japonii, tak naprawdę nie zostały wprowadzone w Przebudzeniu: zarówno konfigurowalna jednostka gracza, jak i tryb Swobodny zadebiutowały w poprzedniej grze Fire Emblem, przeróbce Mystery of the Emblem dla Nintendo DS. Ale ponieważ ta gra nie została wydana poza Japonią, Fire Emblem Awakening było pierwszym doświadczeniem wielu zagranicznych graczy z tymi funkcjami, a ich odbiór okazał się bardzo pozytywny – do tego stopnia, że ​​zostały przeniesione do większości głównych Gry Fire Emblem wydane od tego czasu. Jednak największy wpływ, jaki Fire Emblem Awaken wywarłoby na serię, dotyczy nie taktycznej rozgrywki, ale postaci. Czerpiąc inspirację z czwartej gry Fire Emblem (jeszcze niezlokalizowanej czwartej gry, Genealogy of the Holy War), Przebudzenie położyło duży nacisk na budowanie relacji między postaciami. Ustawiając jednostki do walki blisko siebie lub bezpośrednio ze sobą podczas walki, budowali porozumienie. Po bitwie możesz wyświetlić rozmowy wsparcia, w których dwie postacie zbliżają się do siebie, podnosząc poziom wsparcia. Zapewniało to korzyści taktyczne w bitwie — połączenie dwóch jednostek bezpośrednio daje wzrost statystyk i korzyści, takie jak anulowanie obrażeń. Ale co być może nawet ważniejsze dla wielu graczy, umożliwiło to łączenie postaci w wybrane przez siebie romantyczne związki. Miałbyś nawet szansę spotkać i zwerbować dzieci swoich starannie dobranych par poprzez shenanigany związane z podróżami w czasie. Rozmowy wspierające i towarzyszące im korzyści bojowe istnieją w Fire Emblem od dłuższego czasu, a sparowane pary jednostek mające dzieci to koncepcja obecne we wspomnianym FE4. Ale nacisk położony na wsparcie i romans w Przebudzeniu — nawet umożliwienie sparowania awatara z wymarzonym waifu/hazubando — nie przypominał niczego, co było wcześniej w serii. Ta koncentracja okazała się niezwykle skuteczna w przypadku Awakening, przyciągając nowych fanów, którzy nie byli zaznajomieni z Fire Emblem i ogólnie grami strategicznymi. Nietrudno zrozumieć, dlaczego to zadziałało tak dobrze: „Wysyłka” postaci razem była rzeczą w fandomie medialnym od niepamiętnych czasów, a Przebudzenie zarówno zachęcało do tego, jak i nagradzało za to, zarówno pod względem rozgrywki, jak i fabuły. Nie będzie przesadą stwierdzenie, że sukces Przebudzenia wynikał w dużej mierze z jego atrakcyjności dla odbiorców bardziej zainteresowanych łączeniem jednostek niż głębokim planowaniem strategicznym. Świetne recenzje Przebudzenia i odbiór w sprzedaży detalicznej nie tylko uratowały serię: w pojedynkę ponownie zmienił Fire Emblem w potężną franczyzę, tym razem na skalę globalną. Sukces Przebudzenia miałby od tego momentu dalekosiężny wpływ na główną serię Fire Emblem jako całość — ale nie wszyscy długoletni fani byliby z niego zadowoleni. Recenzja Fire Emblem Engage Rozmiar: 640 × 360480 × 270 Chcesz, żebyśmy pamiętali to ustawienie dla wszystkich urządzeń? Zarejestruj się lub Zaloguj się teraz! Aby oglądać filmy, użyj przeglądarki obsługującej wideo html5. Ten film ma nieprawidłowy format pliku. Sorry, but you can’t access this content!Please enter your date of birth to view this videoJanuaryFebruaryMarchAprilMayJuneJulyAugustSeptemberOctoberNovemberDecember12345678910111213141516171819202122232425262728293031Year2023202220212020201920182017201620152014201320122011201020092008200720062005200420032002200120001999199819971996199519941993199219911990198919881987198619851984198319821981198019791978197719761975197419731972197119701969196819671966196519641963196219611960195919581957195619551954195319521951195019491948194719461945194419431942194119401939193819371936193519341933193219311930192919281927192619251924192319221921192019191918191719161915191419131912191119101909190819071906190519041903190219011900 By clicking ‘enter’, you agree to GameSpot’s
Warunki użytkowania i polityka prywatności wprowadźZdając sobie sprawę z tego, jak duży nacisk położono na relacje między postaciami w Przebudzeniu, twórcy skupili się na tym nowo odkrytym centrum w następnej części, Fire Emblem Fates, która zawierała nie jedno, ale dwa walczące królestwa wypełnione jednostkami do gry matchmaker z własną (sprzedawaną oddzielnie) kampanią i trzecią kampanią DLC do rozegrania. Jednak odbiór Fates okazał się bardziej zróżnicowany. Recenzje i sprzedaż były bardzo dobre, ale niektórzy gracze (w tym ja) uznali fragmenty rozgrywki za rozczarowujące, historię za totalny bałagan, a całość była zbyt długa i rozdęta. Fanservice został jednak podkręcony do 11, ku uciesze wielu – ale garstka głosów od długoletnich fanów serii, którzy opłakiwali utratę skupienia się na ścisłej rozgrywce strategicznej, stała się zauważalnie głośniejsza. Od tego czasu Fire Emblem przeszedł delikatną balansowanie na linie satysfakcjonującej rozgrywki strategicznej z popularnymi relacjami i aspektami społecznymi ustalonymi przez Przebudzenie. Fire Emblem Echoes i niedawne Engage, które położyły większy nacisk na elementy strategii/RPG, były postrzegane jako rozczarowujące dla niektórych graczy i krytyków, którzy przybyli, by cieszyć się skupieniem na relacjach z poprzednich tytułów, ale zostali pozytywnie przyjęci przez innych, którzy woleli te elementy jako bardziej premii niż główny cel. Ale Fire Emblem: Three Houses, uwielbiany przez krytyków tytuł i jak dotąd najlepiej sprzedająca się gra z serii, był kolejnym wpisem, który mocno wysunął relacje między postaciami na pierwszy plan. Oczywiste jest, że pomimo tego, jak niektórzy fani starej szkoły mogą się czuć, elementy społecznościowe sprawiają, że gry z serii są wyjątkowe dla współczesnych graczy. Sposób, w jaki Przebudzenie przekształciło tę definiującą gatunek serię, umocnił jej dziedzictwo na nadchodzące lata. Omówione tutaj produkty zostały niezależnie wybrane przez naszych redaktorów. GameSpot może otrzymać część przychodów, jeśli kupisz coś polecanego na naszej stronie.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
games