Jak Castlevania: Aria Of Sorrow’s Tactical Soul System zainspirował nową generację Metroidvanii

Jak Castlevania: Aria Of Sorrow’s Tactical Soul System zainspirował nową generację Metroidvanii

Castlevania: Aria of Sorrow świętuje dziś, 6 maja 2023 r., swoje 20. urodziny. Poniżej spoglądamy wstecz na to, jak następca Symphony of the Night wciąż wpływa na gatunek. Bluźnierczy wobec pastelowego piękna serii Ori, sama ilość metroidvanii na dzisiejszym rynku gier może przytłoczyć nawet najbardziej zagorzałych entuzjastów. Ale podczas gdy większość fanów zawsze słusznie uważa Castlevania: Symphony of the Night za najbardziej wpływową pozycję w chwalonej serii Konami, były inne gry, które miały duży wpływ na dzisiejsze metroidvanias – i twierdzę, że Aria of Sorrow z 2003 roku jest najlepszą z ich. Rozmiar: 640 × 360480 × 270 Chcesz, abyśmy zapamiętali to ustawienie dla wszystkich Twoich urządzeń? Zarejestruj się lub Zaloguj się teraz! Aby oglądać filmy, użyj przeglądarki obsługującej wideo html5. Ten film ma nieprawidłowy format pliku. Przepraszamy, ale nie masz dostępu do tej zawartości! Aby obejrzeć ten film, wprowadź swoją datę urodzenia. Styczeń Luty Marzec Kwiecień Maj Czerwiec Lipiec Sierpień Wrzesień Październik Listopad Grudzień 12345678910111213141516171819202122232425262728293031Rok202320222 021202020192018201720162015201420132012201120102009200820072006200520042003200220012000199919981997199619951994199319921991 199019891988198719861985198419831982198119801979197819771976197519741973197219711970196919681967196619651964196319621961196 019591958195719561955195419531952195119501949194819471946194519441943194219411940193919381937193619351934193319321931193019 2919281927192619251924192319221921192019191918191719161915191419131912191119101909190819071906190519041903190219011900 Klikając ‘enter’ , wyrażasz zgodę na GameSpot

Warunki użytkowania i polityka prywatnościwejdź do gry: Castlevania: Aria of Sorrow Recenzja wideo Aria of Sorrow to trzecia gra Castlevania na Game Boy Advance, choć znacznie bardziej zapada w pamięć niż jej dwie poprzedniczki. Jest to czwarta pozycja w serii w stylu „Igavania”, co oznacza, że ​​ma tę samą mechanikę eksploracji i RPG, którą po raz pierwszy zainaugurowali Symphony of the Night i projektant Koji Igarashi. Jego wielka nowa innowacja, system Tactical Soul, byłby kolejnym krokiem naprzód w serii i jest to mechanika, która zainspirowała wiele metroidvanias, które pojawiły się na przestrzeni lat. System Tactical Soul jest zasadniczo podstawową logiką bossów Mega Man dotyczy każdego wroga w grze. Za każdym razem, gdy bohater Soma Cruz zabija wroga, istnieje szansa, że ​​wchłonie „duszę” wroga, co daje mu umiejętność związaną z mocami wroga. Szkielet daje ci moc rzucania kością, zestaw zbroi do rzucania toporem pozwala rzucać toporami i tak dalej. Te dusze są dalej pogrupowane w różne kategorie: Dusze Pocisków są zaklęciami jednorazowego użytku, Dusze Strażników pozwalają wysysać magię dla określonej umiejętności, a Zaczarowane Dusze dają pasywne wzmocnienia lub inne zdolności podobne do wyposażenia. Natura systemu Dusz Taktycznych jest losowo, co oznacza, że ​​niektórym graczom bez większego wysiłku uda się trafić na wielką listę dusz, podczas gdy inni mogą mieć trudności ze zdobyciem przydatnych umiejętności. Niektórzy korzystają z przewodników online, aby określić, których wrogów warto szlifować, aby uzyskać idealny zestaw duszy na początku gry, ale osobiście uważam, że fajniej jest zobaczyć, co zyskujesz z naturalnej gry i spróbować sprawić, by to działało. Prawdziwą zaletą tej mechaniki jest to, że daje ona sporadyczną nagrodę oprócz punktów doświadczenia za zabijanie tych samych wrogów w kółko, gdy cofasz się i eksplorujesz, aby znaleźć drogę do przodu. W Aria of Sorrow nie ma zbyt wielu dusz, które są wprost bezużyteczne i często znajdowałem nowe sposoby wykorzystania zdolności, które wcześniej odrzucałem. Na przykład wcześnie zdobyłem Stingera, który pozwala Somie wyhodować ogon w zamian za MP, co na początku nie wydawało się świetne. Jednak pod koniec gry miałem tak dużo MP, że dodatkowy atak ogona był w zasadzie tylko dodatkowymi obrażeniami z odpowiednim rodzajem broni, co czyniło go użytecznym dla wielu bossów w końcowej fazie gry. System Duszy Taktycznej i jego warianty stały się charakterystyczny aspekt gier 2D Castlevania po Aria of Sorrow, zwłaszcza jej kontynuacji, Dawn of Sorrow. Nie powinno też dziwić, że system powrócił w przypadku Bloodstained: Ritual of the Night producenta Koji Igarashiego, duchowego następcy, któremu udało się dodać jeszcze kilka zmarszczek do formuły. Można również zobaczyć echa mechaniki w grach inspirowanych Castlevanią, takich jak Ender Lilies: Quietus of the Knights i Record of Lodoss War: Deedlit in Wonder Labyrinth. Obie te gry pozwalają zbierać nowe umiejętności od pokonanych wrogów w podobny sposób, ale każda z nich ma swoje własne podejście do tej koncepcji. Ogólnie rzecz biorąc, myślę, że pozytywne cechy Arii of Sorrow wykraczają daleko poza tę jedną mechanikę – to moja ulubiona metroidvania, a grałem w wiele z nich. W przeciwieństwie do wielu gier z tego gatunku, jest to gra o bardzo dobrym tempie, z kilkoma nudnymi łatkami lub spadkami. Jego mapa jest mała, ale dobrze zaprojektowana i jest to jedna z niewielu gier tego gatunku, w której naprawdę chciałem znaleźć i zbadać każdy pokój. Nie spodziewaj się 30-40-godzinnego rozrastania się współczesnej epopei metroidvanii – możesz z łatwością zrobić wszystko, co jest do zrobienia w Aria of Sorrow w 7-10 godzin. Wolę kilka godzin czystego, skoncentrowanego blasku w Aria of Sorrow niż godziny wypełniaczy, które mogą nadrobić nawet świetne gry tego gatunku, ale to kwestia osobistego gustu. Duża część tego, co wyróżnia Arię, to to, jak stawia na głowie zwykłą formułę Castlevanii. Gwiazdy seriali, takie jak Belmontowie i Dracula, nie pojawiają się nigdzie w godzinach otwarcia, a ich wybudzenie ze snu zajmuje dużo czasu. Zamiast grać jako doświadczony łowca wampirów próbujący zmierzyć się z ostateczną nagrodą, jesteś przestraszonym dzieciakiem, który zostaje wessany do złego zamku z niejasnych powodów. Narracja jest prosta, ale skuteczna w grze akcji takiej jak ta i wznosi ją ponad inne gry z serii. Ma również wiele niesamowitych walk z bossami, w tym jedne z najlepszych w całej serii Castlevania. Chociaż Symphony of the Night jest ostatecznie bardziej znaną nazwą, myślę, że Castlevania: Aria of Sorrow jest obecnie uważana za prawie równie godną uwagi. Jeśli jesteś osobą, która przybyła do gatunku z takich gier jak Hollow Knight czy Blasphemous i nie dałeś klasykom tej formy realnej szansy, ten tytan GBA jest tak samo wart gry jak Super Metroid. Dobrą wiadomością jest to, że Castlevania Advance Collection zawiera Arię of Sorrow, więc wystarczy ją podnieść, gdy będziesz gotowy. Omówione tutaj produkty zostały niezależnie wybrane przez naszych redaktorów. GameSpot może otrzymać część przychodów, jeśli kupisz coś polecanego na naszej stronie.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]
games