Zakładamy Prawicę RP (archiwum 3)

Wszystkich tych, którzy mają poglądy prawicowe, zapraszam do Prawicy RP, a piszę to 30 stycznia 2007 roku w imieniu 65 dotychczasowych członków tej partii będącej w fazie powstawania.

Mamy dzisiaj w Polsce partie polityczne w wielu odcieniach ideowych: od lewicy przez centrolewicę do centroprawicy. Partiami centroprawicowymi są na przykład PiS, PO, LPR. Nie ma jednak w naszym kraju partii prawicowej, to jest takiej, która łączyłaby w swych zasadach i programie konserwatyzm moralny z liberalizmem gospodarczym i antykomunizmem politycznym. Ponieważ widzimy potrzebę istnienia takiej partii, to postanowiliśmy ją utworzyć i skrzyknąć do niej ludzi o poglądach prawicowych.

Potrzeba istnienia partii prawicowej bierze się stąd, że są w naszym państwie takie ważne sprawy, które dotychczas nie miały i nadal nie mają politycznego poparcia w sejmie. Do spraw tych należą m.in. obniżka podatków, zrównoważenie budżetu dla pozbycia się deficytu, dekomunizacja struktur państwa, reprywatyzacja własności upaństwowionej, deregulacja gospodarki, wprowadzenie jednomandatowej ordynacji wyborczej. Chcemy, aby nasza partia stała się siłą działającą na rzecz przeprowadzenia wyżej nakreślonych zmian.

Partia o nazwie "Prawica RP" została zainicjowana 29 sierpnia 2006 roku. Jej cele to propagowanie prawicowych zasad i rozwiązań gospodarczych, społecznych i politycznych, wejście do Sejmu RP, uzyskanie udziału we władzy i stopniowe przekształcenie Polski z postkomunistycznego państwa socjalistycznego w państwo kapitalistyczne. Zapraszam wszystkich czytelnikow do portalu Prawicy RP: http://PrawicaRP.pl

Prawica RP jest na razie partią wirtualną, ale zostanie zarejestrowana jako rzeczywista partia polityczna, gdy liczba jej członków osiągnie 300. Porównując się z partiami polskiej centroprawicy możemy powiedzieć, że jesteśmy bardziej konserwatywni niż LPR, bardziej liberalni niż PO i bardziej antykomunistyczni niż PiS - i dlatego właśnie określamy się jako prawica.

Wszystkich chętnych spełniających wymogi §7 naszego statutu (link http://prawica.net/node/5394) proszę o wpisywanie deklaracji wstąpienia do Prawicy RP jako komentarzy do niniejszego artykułu, np. o treści „proszę mnie dopisać do Prawicy RP” lub coś w tym rodzaju. Mile widziane jest podanie w takiej deklaracji także imienia, nazwiska i miejsca zamieszkania. Zarówno nick, jak pozostałe dane osobowe zostaną podane na liście członków Prawicy RP, która znajduje się na końcu niniejszego tekstu.

Fragment statutu Prawicy RP

§7 Członkiem Prawicy RP może zostać każdy pełnoletni internauta, który ma poglądy prawicowe, nie był członkiem PZPR, ZSL ani SD oraz nie jest ani nie był członkiem KPP. Nie zapraszamy też byłych pracowników służb specjalnych PRL lub ZSRR ani ich agentów.

§8 Kandydatem na członka Prawicy RP zostaje każda osoba spełniająca wymogi §7, która zarejestruje się na portalu prawica.net i zgłosi chęć wstąpienia do Prawicy RP w formie komentarza do artykułu „Zakładamy Prawicę RP (partię wirtualną)” (na przykład „zgłaszam się na członka Prawicy RP”), link http://prawica.net/node/6035.

§9 Uzyskanie członkostwa Prawicy RP następuje automatycznie.

Fragment deklaracji ideowej Prawicy RP

Nasze zasady wiążemy ze współczesnym konserwatyzmem, który będąc zarazem sposobem myślenia, postawą ideową i ruchem intelektualnym, staje w obronie chrześcijańskiej cywilizacji Zachodu stanowiącej dorobek i nadzieję naszego kręgu kulturowego. Uważamy konserwatyzm za najważniejszy element tożsamości prawicowej i deklarujemy, że

1. Fundamentem ideowym naszej partii są prawa naturalne, to jest prawa człowieka do życia, wolności i własności. Za praktyczną realizację tych praw uważamy zapewnienie ochrony życia, nietykalności i wolności ludzi oraz swobód politycznych i gospodarczych.

2. Określamy się jako konserwatywni liberałowie, uważamy bowiem, że powyższe prawa powinny czynnie przysługiwać wszystkim obywatelom. Konsekwencją tej postawy jest m. in. negatywny stosunek do ideologii i systemów totalitarnych. Doświadczenia epoki PRL każą nam w szczególności opowiedzieć się przeciw komunizmowi i komunistom.

3. Dostrzegamy i popieramy rolę kościołów chrześcijańskich, a w szczególności Kościoła rzymskokatolickiego jako autorytetu moralnego. W swym działaniu będziemy się kierować konserwatywnymi zasadami moralnymi.

Linki do dokumentów Prawicy RP
1. Statut Prawicy RP > http://prawica.net/node/5394
2. Deklaracja ideowa Prawicy > RP http://prawica.net/node/4541
3. Deklaracja gospodarcza Prawicy RP > http://prawica.net/node/4571
4. Deklaracja polityczna Prawicy RP > http://www.prawica.net/node/4676
5. Deklaracja społeczna Prawicy RP > http://prawica.net/node/4994
6. Profil ideowy Prawicy RP > http://prawica.net/node/5393
7. Cele Prawicy RP > http://prawica.net/node/4511 i komentarz http://prawica.net/node/5324#comment-111036

Linki dodatkowe

1. Referendum Prawicy RP wojsko > http://prawica.net/node/4990
2. Referendum Prawicy RP JOW czy WOW? > http://prawica.net/node/4745
3. Dyskusja 1 w sprawie deklaracji społecznej > http://www.prawica.net/node/4613
4. Dyskusja 2 w sprawie deklaracji społecznej > http://prawica.net/node/4654
5. Dyskusja w sprawie zmiany nazwy partii wirtualnej > http://prawica.net/node/4567
6. Artykuł "Prawica, której nie ma" > http://prawica.net/node/2562
7. Artykuł "W poszukiwaniu prawicy” > http://prawica.net/node/95

Jakub Kachniarz - Prawicowiec
Koordynator Prawicy RP
30 stycznia 2007 r.

Aktualna lista członków Prawicy RP

1. Prawicowiec (Jakub Kachniarz, Warszawa) 2006.08.27
2. Lesław (Lesław Dietrich, Warszawa) 2006.08.27 (prawicarp: nie)
3. Marek Bekier 2006.08.27
4. Yurro 2006.08.28
5. Jan F. 2006.08.28
6. Konrad.Banachewicz (Lublin i Amsterdam, Holandia) 2006.08.28
7. Piotr Tomczyk 2006.08.28
8. Michał5 (Michał Kochanowski) 2006.08.28 (prawicarp: nie)
9. Catbert 2006.08.29
10. Bober 2006.08.30
11. Jerzy Kałwak 2006.08.30
12. Utoplec (Grzegorz Ścibisz, Mikołów, Śląsk) 2006.08.30
13. JaVictor 2006.08.30 (prawicarp: nie)
14. Łukasz Klonowski (Gdańsk) 2006.08.31
15. Greg_Slask 2006.09.01
16. Tadeusz Okiński 2006.09.02 (prawicarp: nie)
17. Dariusz Adamczewski (Żyrardów) 2006.09.02
18. TBM 2006.09.04
19. Art (Artur Baradziej, Warszawa) 2006.09.07 (prawicarp: nie)
20. AdamP (Adam Pawiński, Warszawa) 2006.09.08
21. Kuki 2006.09.09
22. warpman (Przemysław Pawełczyk) 2006.09.10 (prawicarp: nie)
23. ratus (Paweł Drucki-Lubecki) 2006.09.10
24. Mindrunner (Kraków i Dundalk, Irlandia) 2006.09.10 (prawicarp: nie)
25. Grzegorz Wierzchołowski 2006.09.15
26. Magdalena Żuraw 2006.09.21
27. Michał D (Wrocław) 2006.09.29 (prawicarp: nie)
28. triarius (Piotr Obmiński, Gdańsk) 2006.09.29
29. Juliusz 2006.09.30 (prawicarp: nie)
30. zibi_ira (Zbigniew Moroz, Bydgoszcz i Limerick, Irlandia) 2006.10.01 (prawicarp: nie)
31. Jan N. 2006.10.01
32. Piotr K. (Piotr Kłodawski, Warszawa/Pruszków/Opoczno) 2006.10.04
33. Arek Syta 2006.10.09 (prawicarp: nie)
34. Artur K.ewski 2006.10.10 (prawicarp: nie)
35. sszady (Sylwester Szady, Zamość) 2006.10.13 (prawicarp: nie)
36. komiko7 (Mirek Kokoszkiewicz, Częstochowa) 2006.10.29
37. Janusz Matkowski 2006.11.01
38. Inquiz 2006.11.01
39. Leszek Kołtuński (Gdańsk i Tajpej, Tajwan) 2006.11.02
40. djans (Dariusz Janicki, Żarów) 2006.11.03
41. richo1955 2006.11.06 (prawicarp: nie)
42. BartekP (Bartłomiej Perek, Zabrze) 2006.11.25
43. Gawrylo (Arkadiusz Gawryluk, Warszawa) 2006.11.26
44. Aronch 2006.11.26
45. darekp (Darek Pojda, Bytom, ur. w 1970 r.) 2006.11.26
46. Kane (Tomasz Burza) 2006.11.26 (prawicarp: nie)
47. Robert Olbrycht (Żywiec) 2006.11.28
48. Marek Leonkiewicz 2006.11.28
49. POznaniak (Michał Pilc, Poznań i Tampere, Finlandia) 2006.11.29
50. Twardy 2006.11.30 (prawicarp: nie)
51. Radek (Radosław Kierełowicz-Kieryłowicz, Warszawa) 2006.11.30
52. Piotr Mróz (Prudnik, woj. Opolskie) 2006.12.09
53. Jacek Jarecki (Golina) 2006.08.28, 2006.12.15
54. Kryspin Haski (Afryka Południowa) 2006.12.17 (prawicarp: nie)
55. Marcin Głowacki (Częstochowa) 2006.12.31
56. polPOT (Warszawa i okolice) 2006.12.31 (prawicarp: nie)
57. evvavv (Warszawa i Amsterdam) 2007.01.02 (wystąpiła 2007.07.21)
58. norrman (Romuald Jóźwiak, Wielkopolska) 2007.01.03
59. Michał Merchel 2007.01.07 (prawicarp: nie)
60. Witold K (Witold Kowalczyk, Piotrków Trybunalski) 2007.01.08
61. Bruno 2007.01.10 (prawicarp: nie)
62. Piotr Majcher (Piotrków Trybunalski i Warszawa) 2007.01.10 (prawicarp: nie)
63. AnnaP 2007.01.16
64. Łukasz Adamski 2007.02.18
65. RPatryk (Patryk Sobiecki) 2007.02.23
66. tomlee (Tomasz Woźniak, Szczecin) 2007.03.03
67. KrzyCho (Krzysztof Chodak) 2007.03.11
68. unukalhai 2007.03.27
69. rakin 2007.03.27
70. sowa 2007.03.29
71. andynie (Cezary Niedźwiedzki, Opole) 2007.04.01
72. jaCCeK (Paweł D., Lublin) 2007.04.20
73. Wiktor (Wiktor Żarnowiecki, Warszawa) 2007.04.22
74. karampuk 2007.04.22
75. radas 2007.04.22
76. andrzej50 2007.04.22 (prawicarp: nie)
77. raddi 2007.04.22
78. Joz. 2007.04.23
79. mateusz_winnik 2007.04.23
80. proklws 2007.04.23 (prawicarp: nie)
81. Rafał 2007.04.24
82. Jan Czajka 2007.04.24
83. Kauzer 2007.04.24
84. Agnieszka Wesołowska 2007.04.24
85. Cr2ShEr 2007.04.25
86. mel502364572 2007.04.25 (wystąpił 2007.05.13)
87. Danuta Król 2007.04.26
88. polciaa 2007.04.26
89. Zdzich 2007.04.27 (wystąpił 2007.05.27)
90. serfer88 2007.04.29
91. Panslawista 2007.04.29
92. Derk 2007.04.30
93. Elcabach 2007.04.30
94. Maria 2007.04.30
95. Janusz Pieczyński 2007.04.30
96. mprokopiak 2007.05.01
97. Jakub Markiewicz 2007.05.02
90. Bielanczyk 56 2007.05.02 (prawicarp: nie)
99. sauber1 2007.05.02
100. krzysztof.augustyniak 2007.05.02
101. Kaszewski 2007.05.02
102. kjk 2007.05.03
103. zyrafa 2007.05.03
104. camille_pissarro 2007.05.03 (prawicarp: nie)
105. Andrzej J. Moroz 2007.05.06
106. juveninho 2007.05.06
107. Marek Niedźwiecki 2007.05.06 (wystąpił 2007.09.03)
108. Wysoki 2007.05.10
109. Anna Sowińska 2007.05.10
110. Zarbon 2007.05.12
111. Serchio 2007.05.13
112. Roman Kruk 2007.05.14
113. gozder 2007.05.16
114. Marysia 2007.05.16
115. nowy89 2007.05.17
116. Stanisław Góra 2007.05.17
117. stmoroniak 2007.05.18
118. maciekknurow 2007.05.18
119. Artur 2007.05.19
120. Deringer 2007.05.22
121. Mirosław Jóźwik 2007.05.23
122. mjawm 2007.05.24
123. KIELISZEK 2007.05.27
124. MKG 2007.06.01
125. PIOTR MOTYLINSKI 2007.06.01
126. Mike 2007.06.08
127. Jan Gromak 2007.06.10
128. gentiana 2007.06.11
129. msielski 2007.06.13
130. KB 2007 2007.06.15
131. Kasper Z 2007.06.18
132. jacko34 2007.06.19
133. COOLPEX 2007.06.25
134. Andrzej Brochocki 2007.07.07
135. Andrzej Młocki 2007.07.07
136. Tikin 2007.07.09
137. mati 2007.07.09
138. ijon 2007.07.11
139. rafal pelc 2007.07.18
140. speedy 2007.07.24
141. Jacekkasp 2007.07.29
142. RYSZARD PETRYCKI 2007.08.02 (wystąpił 2007.08.27)
143. Piotr23 2007.08.04
144. Bieńczak Jerzy 2007.08.05
145. demole 2007.08.16
146. ara 2007.08.21
147. Władysław Baryło 2007.08.27
148. William Sadlocha 2007.09.03
149. pgonta 2007.09.07
150. gabriel sprawka 2007.09.12

To jest: Prawicowiec

Zaproszenie do partii prawicowej

Ludzi o poglądach prawicowych zapraszam do pierwszej polskiej partii prawicowej "Prawica RP". Wystarczy zajrzeć pod poniższy link.

Jakub Kachniarz - Prawicowiec
Tymczasowy koordynator Prawicy RP

prawicowość = konserwatyzm + liberalizm + antykomunizm
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

co to znaczy "konserwatywne wartości moralne"?

cytuję Prawicowca:
3. Dostrzegamy i popieramy rolę kościołów chrześcijańskich, a w szczególności Kościoła rzymskokatolickiego jako autorytetu moralnego. W swym działaniu będziemy się kierować konserwatywnymi wartościami moralnymi.

Ja bym to zmienił na "konserwatywnymi zasadami postępowania" lub "zasadami moralnymi". Mogę się mylić, nie jestem językoznawcą, jednakże zwrot "konserwatywne wartości moralne" brzmi,według mnie, jak pleonazm.

Michał (poznaniak, obecnie w Tampere )

To jest: Prawicowiec

Pleonazm, czyli masło maślane

No, wie Pan, termin „konserwatywna wartość moralna” to jednak nie to samo, co „akwen wodny”, czy „fakt autentyczny”. Po pierwsze, wartości moralne mogą być zarówno konserwatywne, jak postępowe (takie postępowe wartości moralne są na ogół, z konserwatywnego punktu widzenia, antywartościami). Po drugie, moralne mogą być nie tylko wartości, ale też na przykład „wskazania”, czy „zasady” (co zresztą sam Pan zauważa).

Jednakże zgadzam się z Panem, że zdanie „W swym działaniu będziemy się kierować konserwatywnymi wartościami moralnymi” jest niezręczne, bo nie kierujemy się przecież wartościami, tylko, jak Pan słusznie sugeruje, jakimiś zasadami.

Myślę, że zdanie to należy przeredagować według pańskich uwag i nadać mu treść następującą:

„W swym działaniu będziemy się kierować konserwatywnymi zasadami moralnymi”.

Na marginesie chciałbym jeszcze tylko powiedzieć, że w dzisiejszych czasach taki klasyczny pleonazm, jak na przykład „masło maślane”, już nie funkcjonuje, bo istnieje masło roślinne.
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

To jest: Prawicowiec

Zaproszenie do partii prawicowej

Ludzi o poglądach prawicowych zapraszam do pierwszej polskiej partii prawicowej "Prawica RP". Proszę zajrzeć pod link podany w stopce niniejszego wpisu, znajdą tam Państwo informacje o naszej partii, a na końcu tekstu jest umieszczona aktualna lista członków Prawicy RP.

Jakub Kachniarz - Prawicowiec
Prezes Prawicy RP

prawicowość = konserwatyzm + liberalizm + antykomunizm
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

To jest: Prawicowiec

Prawica RP: prośba do członków

Chciałbym prosić, aby koledzy Konrad Banachewicz, Marek Bekier, Catbert, Piotr K., Leszek Kołtuński, Kuki i Piotr Tomczyk uaktualnili w swoich stopkach link do artykułu „Zakładamy Prawicę RP”. Aktualny link jest następujący
http://prawica.net/node/6035

Jakub Kachniarz – Prawicowiec
Tymczasowy koordynator Prawicy RP

Prawicowość = konserwatyzm + liberalizm + antykomunizm
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

To jest: Konrad Banachewicz

Zrobione

Konrad Banachewicz

prawicowość = konserwatyzm + liberalizm + antykomunizm
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

To jest: Prawicowiec

Dziękuję,

Panie Konradzie.
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

To jest: Marek Bekier

Zrobione - - - - - - Marek

Zrobione
- - - - - -
Marek Bekier
PrawicaRP - partia wirtualna

To jest: Prawicowiec

Dziękuję,

To jest: Leszek Koltunski

Zrobione

To jest: Prawicowiec

Dziękuję,

Panie Leszku.
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

członek - grafik

Czy ktoś z członków lub sympatyków Prawicy RP podjąłby się zaprojektowania logo partii?

pozdrawiam
TBM

To jest: Jerzy Kałwak

Siadam do rysowania!

To jest: tomlee

proszę mnie dopisać do Prawicy RP

Tomasz Woźniak (Szczecin)

To jest: Prawicowiec

tomlee (Tomasz Woźniak) w Prawicy RP (poz. 68)

Panie Tomaszu, bardzo się cieszę z Pańskiego akcesu. Witamy Pana na pokładzie naszej krypy „Prawica RP” jako 68 członka załogi. Proszę za parę minut zajrzeć pod niżej podany link. No i zapraszam Pana na nasz portal http://prawicarp.pl.

Jakub Kachniarz – Prawicowiec
Tymczasowy koordynator Prawicy RP
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

Proszę dopisać mnie do

Proszę dopisać mnie do listy członków Prawicy RP.
Krzysztof Chodak, Warszawa

To jest: Prawicowiec

KrzyCho (Krzysztof Chodak) w Prawicy RP (poz. 69)

Panie Krzysztofie, bardzo się cieszę z Pańskiego akcesu. Witamy Pana w „Prawicy RP” jako 69 członka. Proszę za parę minut zajrzeć pod niżej podany link. No i zapraszam Pana na nasz portal http://prawicarp.pl.

Jakub Kachniarz – Prawicowiec
Tymczasowy koordynator Prawicy RP
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

To jest: Prawicowiec

Zaproszenie do partii prawicowej

Ludzi o poglądach prawicowych zapraszam do pierwszej polskiej partii prawicowej "Prawica RP". Wystarczy zajrzeć pod poniższy link.

Jakub Kachniarz - Prawicowiec

Tymczasowy koordynator Prawicy RP

prawicowość = konserwatyzm + liberalizm + antykomunizm
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

To jest: Andynie

Akces

Zgłaszam akces do Prawicy RP.

z poważaniem

Cezary Niedźwiedzki

Opole

andynie

To jest: Prawicowiec

Andynie (Cezary Niedźwiedzki, Opole) w Prawicy RP (poz. 73)

Panie Cezary, bardzo się cieszę z Pańskiego akcesu. Witamy Pana w „Prawicy RP” jako 73 członka. Proszę za parę minut zajrzeć pod link podany w stopce niniejszego wpisu. No i oczywiście zapraszam Pana na nasz portal http://prawicarp.pl.

Jakub Kachniarz – Prawicowiec
Tymczasowy koordynator Prawicy RP
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

To jest: Prawicowiec

Zaproszenie do partii prawicowej

Ludzi o poglądach prawicowych zapraszam do pierwszej polskiej partii prawicowej "Prawica RP". Wystarczy zajrzeć pod poniższy link.

Jakub Kachniarz - Prawicowiec
Tymczasowy koordynator Prawicy RP

prawicowość = konserwatyzm + liberalizm + antykomunizm
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

To jest: Marek Leonkiewicz

W sprawie logo

To jest: Prawicowiec

Marek Leonkiewicz

Panie Marku, pod tym linkiem, który Pan podał, jest odpowiedź p. Moniki:

„Jeśli chodzi o logo partii - to z przyjemnością podeślę kilka propozycji, o ile nie znajdzie się, oczywiście, ktoś godniejszy ode mnie. Nie jestem w stanie jednak określić się czasowo, bo może to trochę potrwać z różnych względów. Ale: przyjęto do wiadomości : )”

Wypada nam poczekać.
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

To jest: Prawicowiec

Zaproszenie do partii prawicowej

Ludzi o poglądach prawicowych zapraszam do pierwszej polskiej partii prawicowej "Prawica RP". Proszę zajrzeć pod niżej podany link, znajdą tam Państwo informacje o naszej partii, a na końcu tekstu jest umieszczona aktualna lista członków Prawicy RP.

Jakub Kachniarz - Prawicowiec
Prezes Prawicy RP

prawicowość = konserwatyzm + liberalizm + antykomunizm
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

To jest: Wiktor

deklaracja przystąpienia

Proszę usilnie o przyjęcie mnie w poczet tego szacownego towarzystwa wikzar (Wiktor Żarnowiecki Warszawa}W.Ż.

To jest: Prawicowiec

Wiktor (Wiktor Żarnowiecki, Warszawa) w Prawicy RP (poz. 74)

Wiktorze, bardzo się cieszę z Twojego akcesu. Witam Cię w „Prawicy RP” jako 74 członka. Zajrzyj za parę minut pod link podany w stopce niniejszego wpisu. No i oczywiście zapraszam Cię na nasz portal http://prawicarp.pl

Jakub Kachniarz – Prawicowiec
Tymczasowy koordynator Prawicy RP
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

To jest: Qrczak

Składam rezygnację z członkostwa w Prawicy RP

Wygląda na to, że moje poglądy w sprawach obyczajowych odbiegają od norm Prawicy RP. Streścić można to tak: co prawda uważam wartości konserwatywne za z reguły lepsze od przeciwnych, ale nie zgadzam się z narzucaniem ich wszystkim siłą.

Poza tym zbyt trudno mi znaleźć wspólny język z pewnymi członkami i sympatykami Prawicy RP, np. odnośnie kryteriów uznawania ludzi za agentów SB czy oceny Romana Giertycha i całej koalicji rządzącej.

I tak nie byłoby ze mnie dużego pożytku, bo nie planuję aktywnie zajmować się polityką. Powodzenia.

To jest: Prawicowiec

Dziękuję

Dziękuję za złożenie rezygnacji.

Jakub Kachniarz - Prawicowiec
Tymczasowy koordynator Prawicy RP
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

Czyzbym znów miał rację

Czyzby znów udało mi sie posiąść odrobinę racji, pisząc w innym wątku: "No cóż, zły może być przede wszystkim pan Prawicowiec, bo Jurek ukradł mu, a własciwie przeniósł do reala jego partię...konserwatywną do bólu, ale szukająca porozumienia na prawicy, wolnościową (liberalną) i z pewnoscią antykomunistyczną.
Moze by więc zgłosić grupowy akces do nowych struktur?"

Panie Jakubie, był telefon od Jurka?

To jest: Prawicowiec

Co wie Jurek?

A Pan myśli, że Jurek wie o istnieniu czegoś takiego, jak wirtualna Prawica RP? A zresztą, może i wie, bo nie nazwał swojej partii "Prawica RP", tylko "Prawica R". Wie, czy nie wie?

P.S. W którym wątku Pan to pisał?
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

To jest: Qrczak

Pewnie się dowie

kiedy będzie chciał zarejestrować domenę PrawicaRP.pl.

Pisałem "to" w wątku "Jak

Pisałem "to" w wątku "Jak oceniać czyn Marszałka Marka Jurka"

To jest: Prawicowiec

Dziękuję

Dziękuję za podanie wątku.
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

Ja bym się, na pana

Ja bym się, na pana (waszym) miejscu, połączył. I to szybko...póki mozna zawalczyc "o fotele", czyli o dobry start...mówie bez zadnej złośliwosci...jest szansa (jedyna prawdziwa?) na mocne wejście do realnej polityki...

To jest: Prawicowiec

Fuzja w/g Sławka

Panie Sławku, dziękują za sugestię dot. fuzji, ale partia Jurka-Zawiszy najprawdopodobniej jest partią centroprawicową, nie zaś prawicową. Ta ich nazwa może być myląca.

Nie ma miejsca dla prawicowców w partii centroprawicowej, chodzi o zasady. No, chyba, że to będzie partia prawicowa, co się zowie.
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

Nie ma takiej siły, żeby

Nie ma takiej siły, żeby centroprawicowa - konserwatywna wolnosciowa, antykomunistyczna, no i full chrześcijańska.
Niby nic mi do tego, ale zycżąc PRawicy RP, jak najlepiej, myślę, że przynajmniej trzeba to przedyskutować ( w swoim członkowskim gronie), czy pojawienie się tej formacji Jurkowej, czegoś jednak nie zmienia...

To jest: Prawicowiec

Jakiej siły?

Czy Pan sugeruje, że partia Jurka-Zawiszy jest full prawicowa?

Abstrahując już nawet od tego, jaka ta partia jest, to jej powstanie zmienia sporo z uwagi na superznanego lidera: Marka Jurka.
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

To jest: Piotr Tomczyk

Jeżeli...

cytuję Sławek:
czy pojawienie się tej formacji Jurkowej, czegoś jednak nie zmienia...

Jeżeli traktujemy serio zapowiedzi założycieli, to zmienia.
-----------------------------------
Wstąp do Prawicy RP (partii wirtualnej)

Fuzja jest niemozliwa,

bo jedna partia jest prawdziwa, a druga na niby ...

To jest: Prawicowiec

Co racja, to racja

Co racja, to racja, ale nie "na niby", tylko "wirtualna", a to znaczy po prostu, że niezarejestrowana.
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

Nie trzeba byc przesadnie

Nie trzeba byc przesadnie skromnym. Ten szyld Prawica RP funkcjonuje juz dośc długo, jest baza zdeklarowanych członków. jest otoczenie prawicy .net i są nawet dokumenty programowe...Dzis Jurkowi zalezy głownie na utworzeniu klubu w Sejmie, ale jutro będzie miało znaczenie to, czy udaje się przyciągnąc różne srodowiska. Prawica RP juz takim srodowiskiem jest...Warto by chyba o tym poinformowac i pogadać z kim trzeba....

To jest: Prawicowiec

Kwestie ideowe

No tak, ale są jeszcze kwestie ideowe. Marka Jurka znam jako konserwatystę. Nie słyszałem, aby był on ponadto gospodarczym liberałem i antykomunistą. A my jesteśmy. Wszyscy i tym wszystkim na raz.
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

Na moją wiedzę jest

Na moją wiedzę jest wolnościowcem gospodarczym i popierał idee dekomunizacji, bardziej bym sie martwił czy wsztstkim członkom, Prawicy RP odpowoadałby tem mocno fundamentalny religijny rys...ale w sumie dotyczy to głównie posłuszeństwa w sprawach moralnych nauczaniu papieskiemu ...

To jest: Prawicowiec

Papiery Jurków

No, to trzeba będzie zobaczyć ich papiery ideowo-programowe. Może faktycznie to będzie pierwsza polska partia prawicowa? To by nie było złe.
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

To jest: Qrczak

Nikt by o tym nie pomyślał

gdyby nie nazwa wybrana przez Jurków, prawda?

To jest: Prawicowiec

Jurkowie

A może jednak Jurkowie czytali coś-niecoś na prawicy.net i coś-niecoś ściągnęli?
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

To jest: Qrczak

Nie sądzę

Marek Jurek nie wybierałby chyba nazwy, o której by wiedział, że jest w użyciu jako nazwa partii politycznej, choćby wirtualnej. Byłaby to złośliwość.

W ogólnopolskich mediach nigdy nie słyszałem o prawicy.net, choć co jakiś czas ktoś powołuje się na prawy.pl.

W żadnym komentarzu pod wiadomością o nazwie partii Jurka w różnych serwisach informacyjnych nie natknąłem się na to, żeby ktoś zauważył, że domena PrawicaRP.pl jest zajęta. Ale mimo wszystko warto teraz odblokować treść strony dla wszystkich — może ludzie tam przypadkiem jutro trafią.

To jest: Prawicowiec

Nazwa partii MJ

No tak, ale nazwa partii MJ nie jest identyczna z naszą. Nasza to Prawica RP, ich to Prawica Rz. Nie można wykluczyć, że ktoś z otoczenia MJ zoczył naszą nazwę w Internecie i doznał olśnienia.
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

Nazwa M.Jurka

cytuję Prawicowiec:
No tak, ale nazwa partii MJ nie jest identyczna z naszą. Nasza to Prawica RP, ich to Prawica Rz.
We wszystkich informacjach w TV (różne kanały) napisy komentujące materiał o nowej partii podawały w różnych odmianach "Prawica RP".

pozdrawiam
TBM

To jest: Prawicowiec

Nasz pech

Panie Bartku, jak pech, to pech. Mówi się trudno.
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

żaden pech

cytuję Prawicowiec:
jak pech, to pech.
A ja wcale a wcale nie jestem przekonany, że to pech. Jest spora szansa, że rokoszanie MJ albo połączą się z LPR w jakiś nowy twór ukrywając nazwy pierwotne (kto w końcu pamięta z czego się np. AWS składał) albo wręcz przystąpią do Ligi. A rozgłos nazwy jest nie bez znaczenia.

pozdrawiam
TBM
ps
dziś zauważyłem cos bardzo bardzo dziwnego w tym temacie. I J. Kaczyński i J. Rokita strasznie "namawiali" M. Jurka do współpracy z LPR. A opowiadali jak to im blisko i jak tam pasują... A ja głupi nie wiem czy chcą do tego nie dopuścić i dlatego "palą" tę mozliwość, czy właśnie przeciwnie - chcą wyborów i liczą na wycięcie wszystkich hurtem

To jest: Qrczak

Potwierdzam

Widziałem „Prawica RP” w Faktach i słyszałem „prawica er pe” w Wiadomościach.

To jest: AdamP

Nie do końca

Co najmniej w przedostatnim Wprost w artykule o blogach wymieniono prawicę.net za sprawą ... Azraela.

Generalnie uważam, że nasza strona jest już znana w kręgach centro prawicowych. CZy Pan Jurek szuka w ten sposób wsparcia?

To prawdopodobne.

AdamP

To jest: Robert Olbrycht

To się nazywa: "dać się poznać za wszelką cenę"

cytuję AdamP:
Co najmniej w przedostatnim Wprost w artykule o blogach wymieniono prawicę.net za sprawą ... Azraela.

Robert Olbrycht..Żywiec

"E' meglio comandare che fottere"

Panie Robercie, wpisanie do

Panie Robercie, wpisanie do jakiejkolwiek przeglądarki słowa "prawica" pwoduje wyrzucenie portalu prawica.net na bardzo wysokich miejscach - potral jest widoczny dla każdego, kto interesuje się prawicą w internecie.

Natomiast co do mediów - to jest oczywiste, że żadna ogólnopolska gazeta czy portal sam z siebie nie będzie propagował prawicy czy prawicy.net w jakiejkolwiek formie, chyba, że jakiemuś dziennikarzowi da się coś przemycić.

Mój komentarz z propozycją wpisania do przeglądarki słowa "prawica" czekał ponad godzinę na decyzję moderatora onet.pl, podczas gdy poszły inne o tym, że nowa partia MJ to nowy PZPR lub naśmiewające się z jego nazwiska czy kwalifikacji.

Poszedł po tym, jak napisałem moderatorowi, że ma zadzwonić do swego szefa i poprosić o zgodę.
Portal wp.pl też "tak ma", bankier.pl pewnie też, nie chce mi się nawet upewniać.

- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

To jest: Qrczak

Czekam na wiadomość w mediach:

„Partia Marka Jurka ma już 76 członków”

To jest: Prawicowiec

Liczba członków

A ilu mają teraz? Podobno mieszczą się w windzie?
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

To jest: Qrczak

Ale podobno ta winda jedzie do góry :-)

Nie słyszałem o żadnych konkretnych członkach poza tymi pięcioma. Za to się chwalili, że telefony im się urywają, więc będzie dużo. Zobaczymy.

Notowania rosną z 4 do 10 a

Notowania rosną z 4 do 10 a nawet, zdaniem niektórych portali do 20% potencjalnych zwolenników.

Sądzę, że te liczby są na rękę innym partiom, bo im więcej ma MJ tym mniej ma JK/PiS.

- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

To jest: Qrczak

Dzisiaj Dziennik podaje za OBOP-em, że 7%

http://www.dziennik.pl/Default.aspx?TabId=14&ShowA...

20% to było wtedy, kiedy był wybór między partią Jurka a jakąś inną, bez precyzowania tej innej.

Sondażyści potrafią

Sondażyści potrafią wymyśleć pytanie (czy uważasz, że MJ zrobił dobrze opuszczając PiS) które daje wynik 40%.

Moje zdanie jest niezmienne - salonowcom zależy na podgrzaniu atmosfery, by dokopać PISowi - a MJ posadzić na kanapie, po fazie euforii, że mógłby wygrać wybory.

Na pytanie, ile % może dostać MJ ze swą partią odpowiem, że nie wiem, ale nie sądzę, by było to dużo więcej niż próg wyborczy, a może nawet i nie to. Byłbym mile zdziwiony, gdyby było to 15-20%. Może, nie wiem.

- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

To jest: Qrczak

Wyniki wyszukiwania w Google

Prawica Rzeczypospolitej:

1. Unia Prawicy Rzeczypospolitej; nawet nie pamiętałem, że taka nazwa była.
3. Wątek na Prawicy.net, w którym Prawica RP się narodziła.

"Prawica Rzeczypospolitej":

1. Statut Prawicy RP.
4. Gazeta.pl — „Nowa partia M. Jurka to Prawica Rzeczypospolitej”.

Na razie chyba ludzie mogą do nas przez to trafić. Ciekawe, kiedy partia Jurka wyprzedzi tutejszą Prawicę RP.

Prawica RP

W komentarzu na wp.pl ktoś zauważył, że taka partia (Prawica RP) już jest.

Ponadto - ustawa o partiach mówi o rejestracji - ale partii istniejących - z chwilą wpisania do rejestru partia uzyskuje osobowość prawną, co służy głównie ustaleniu reprezentacji i umożliwia legalne zaciąganie zobowiązań oraz branie udziału w wyborach.

Nie jest więc tak, jak np. ze spółką, że jej powstanie wymaga aktu notarialnego, a osobowość prawna rejestracji. Ustawodawca nie porusza wogóle tego zagadnienia - przyjmując milcząco, że skoro ktoś rejestruje partię, to ta partia musi wcześniej być.

To oczywiście kwestie jurydyczne - czy np. statut jest ważny, gdy nie został zarejestrowany itd.

Per analogiam - gdyby ktoś prowadził działalność gospodarczą bez wpisu do rejestru, to ją prowadził czy nie? Ustawodawca (bo chodzi o jego pieniądze) twierdzi że tak.

Podobnie to, co dzieje się na tutejszym portalu jest działaniem partii politycznej - ograniczonym, ale jednak tak.

Niepodobna przyjąć, że jakis byt działa, a nie istnieje.

Podobnie - wiele partii w przeszłości nie było, z różnych względów wpisanych do żadnych rejestrów (poza ubeckimi, gestapowskimi, NKWD itd.)- a nikt nie twierdzi, że nie istniały.

- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

To jest: Prawicowiec

Pytanie do Catberta

Panie Witku, chcę do p. M. Jurka wysłać następujący e-mail:

2007.04.21

Szanowny Panie Marszałku

W związku z Pańską inicjatywą założenia partii politycznej chciałbym Pana zawiadomić, że od 29 sierpnia 2006 roku istnieje wirtualna partia polityczna “Prawica Rzeczypospolitej Polskiej”, w skrócie “Prawica RP”, link http://prawica.net/node/6035.

Partia ta, której jestem koordynatorem, ma swój portal, link http://www.prawicarp.pl.

Z wyrazami szacunku
Jakub Kachniarz
j.kachniarz@aster.pl
Miklaszewskiego 9 m 24
02-776 Warszawa

Czy uważa Pan, że warto to robić?
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

Uważam, że tak, ale

Uważam, że tak, ale poczekajmy do rana :)

- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

To jest: Prawicowiec

List do M. Jurka

No, tak. A poza tym nie mogę znaleźć do niego adresu e-mail. Trzeba będzie zanieść pieszo do skrytki sejmowej.
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

M. Jurek, adres mailowy

http://www.sejm.gov.pl/poslowie/posel5/129.htm

Marek.Jurekmalpasejm.pl (jest po prawej stronie ukryty "w kopercie").
malpa ma być oczywiście @

- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

To jest: Prawicowiec

Adres e-mail

Bardzo dziękuję. Wysyłam dzisiaj o 10:00.
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

To jest: Leszek Koltunski

A mnie interesuje,

dlaczego Pan jest tak kategorycznie przeciwko wstapieniu Prawicy RP w struktury innej partii, p. Jakubie?

Oczywiscie, zgromadzenie w jednej partii grupy czystych prawicowcow i proba wejscia z nimi na scene polityczna to jakis pomysl. Ale innym pomyslem moze tez byc wstapienie grupy czystych prawicowcow do 'nieczystej' centroprawicowej partii i proba zmiany linii tej partii od wewnatrz.

Inna sprawa, ze akurat co do p. Jurka bylbym sceptyczny. Gdyby nie wymyslil on przez przyypadek podobnej nazwy, to nikt tutaj by nie pomyslal, zeby do niego przystapic.

---------
PRAWICA RP (partia wirtualna)

To jest: Prawicowiec

Nie jestem apriorycznie ani kategorycznie przeciwny

Nie wiem tylko, jaka ideowo jest ta partia. Chcę na razie podjąć próbę zawiadomienia p. Jurka o naszym istnieniu i zobaczyć, jaka będzie reakcja.
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

panie Jakubie

Ja myślę, że zbieżność nazwy partii Jurka z naszą wirtualną Prawicą RP to szansa dla nas. A może by tak podrzucić temat mediom, wysłać maile do różnych gazet, do telewizji. Media lubią sensację. Może ktoś nas wtedy zauważy i przestaniemy być partią kanapową. Teraz albo nigdy.

-----
Dlaczego w Polsce nie ma demokracji? - Ruch na Rzecz JOW

To jest: Prawicowiec

Panie Michale

My, jako wirtualna partia „Prawica RP”, nie jesteśmy w stanie być sensacją, do tego nam bardzo, bardzo daleko. Możemy się stać co najwyżej zabawną ciekawostką na dwie-trzy minuty, a o to chyba nam nie chodzi? Więc nie wyślemy nic do mediów. Co zrobimy zamiast tego? Zamiast tego najpierw spróbujemy się spotkać z prezesem Markiem Jurkiem.
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

Sensacja

Moderatorzy wp.pl i onet.pl woleliby z jakichś względów nie mieć tej sensacji u siebie, pewnie dzwonią do szefów po instrukcje.

Mój pokrętny umysł podpowiada mi, że plan polega na tym, by się Markowi Jurkowi udawało możliwie jak najlepiej (żadnych pzreszkód) - bo to PiS jest u władzy i drenaż zasobów poselskich PiSu ( w chwili obecnej jest mowa o 40 osobach) nie jest specjalnie na ręke premierowi Kaczyńskiemu.

- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

To jest: AdamP

A teraz mamy LPR w koalicji ))

TUTAJ

Jeszcze krok i okaże się że staliśmy się partią całkiem niewirtualną i do tego koalicyjną.

Zdaje się, że ktoś nieco nam namieszał koło pióra. MJ będzie pewnie dążył do przyciągnięcia na swoją stronę każdego możliwego wsparcia, nie wykluczając wirtualnego w zaawansowanym zalążku. Bardzo tego potrzebuje. Jest więc prawdopodobne, że okaże swój medialny uśmiech Panu Jakubowi (nie wielka z nas rybka do połknięcia, ale zawsze). Wrócimy więc do dylematów a la UPR. Dać się porwać prądowi historii nie ważne w jakiej części, czy tkwić w virtuum ...

szukając nowej nazwy

AdamP

To jest: Prawicowiec

Polityczne qui pro quo

Komentarz do postu AdamaP (link http://prawica.net/node/6035#comment-150477)

Panie Adamie, dostajemy obecnie zgłoszenia przez nasz portal PrawicaRP.pl z deklaracjami poparcia i z prośbą o przesłanie formularzy do zbierania podpisów.

Zgłoszenia te pochodzą od ludzi, którzy chcą poprzeć partię marszałka Jurka. Znaleźliśmy się w środku komedii omyłek.
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

Komentarz na WiK

To jest: Prawicowiec

Notka w WiK o Prawicy RP

Komentarz do postu Catberta

Notka p. Adama Wojtasiewicza w WiK bardzo mnie ucieszyła. Jest on (a przynajmniej do niedawna był) członkiem Kolibra, do którego i ja należałem w swoim czasie jako jeden z członków „starówki”.

Przykre jest to, że pierwszy komentarz do tej notki zgłosił nasz były członek p. Kudliński, wyciągając na wierzch naszą nieudaną zabawę w „wirtualny rząd” z 2006 roku.
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

Ja rozumiem p.

Ja rozumiem p. Kudlińskiego, że jest sfrustrowany brakiem informacji w gazetach, że np. p. Roman Giertych będzie negocjował z partią "Orle Gniazda".

Oglądałem dzisiaj jakiś program w TVN, mam wrażenie, że posłowi Zawiszy nie tylko nazwa się podoba, ale i program też.
Nie wiem, czy go rozumie, ale stara się powtarzać.

- - - - - - - - - - - - - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

To jest: Prawicowiec

Powtarzanie programu

No, jeśli on powtarza to, co jest w naszych deklaracjach, to nieźle.
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

Poprawianie sobie

Poprawianie sobie samopoczucia nic nie da. Albo teraz jest szansa na przejście przez Prawicę RP do realnej polityki i to nawet w całkiem korzystnych okolicznościach, albo nigdy...
Juz nie czarujmy, że zostanie jeszcze jakiś skrawek miejsca po prawej stronie...Albo zgódźcie się, że chodziło o zabawę...

To jest: Prawicowiec

Sławek zachęca Prawicę RP

Panie Sławku, dziękuję za zachętę dla nas. Ja wysłałem list do p. Jurka i czekam na odpowiedź. Nic więcej nie możemy zrobić.

Ostatnio mamy nawet więcej odwiedzających niż prawica.net. Wczoraj było ich 11 000.
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)

No własnie! O to chodzi,

No własnie! O to chodzi, że okoliczności stały się przypadkowo wyjątkowo interesujące...Myślę, że dla wirtualnego, ale przecież poważnego bytu z aspiracją do urealnienia, to może być te "pięć minut", na które czasem czeka się tylko po to, by się nie doczekać...Bo żadnej drugiej szansy dla szyldu "Prawica" nie nalezy przewidywać w dającej się wyobrazić przyszłości...

To jest: Marek_B

Patrząc na to z boku,

Patrząc na to z boku, również uważam, że powinniście Państwo wyjść z cienia, a w najgorszym wypadku chociaż zainteresować MJ trzyprzymionikowym sloganem partii. Kto wie może i wolnorynkowym programem, który należałoby tylko skopiować.
Prawica.net mogłaby stać się z kolei think tank'iem dla tego tworu.

To jest: Wiktor

próba zmiany od wewnątrz

Czy Pan próbował takiej zmiany od wewnątrz, istniejącej partii bo my tak, i nie wyszłoW.Ż.

To jest: Prawicowiec

Przyszłość prawicy

Komentarz do postu Sławka

Widzi Pan, panie Sławku, ja przewiduję, że marszałek Jurek nie odpowie na mój list. Jednocześnie zakładam, że nawet, jeśli przedtem nie zaglądał na portal prawica.net ani na portal prawicarp.pl, to teraz zajrzy, bo podałem w liście odnośne linki.

Zajrzy, popatrzy, wzruszy ramionami – i to wszystko. My poczekamy, aż Prawica Rz. opublikuje swoje papiery programowe. Jeśli one będą prawicowe, to dobrze, bo będziemy mieli realną prawicową partię, do której można się będzie zapisać.

Jeśli te papiery prawicowe nie będą, to trudno, trzeba będzie przez jakiś czas znosić poniewieranie słowa „prawica” przez partię centroprawicową i dalej budować Prawicę RP: zwiększyć liczebność do 100, przeprowadzić wybory, zwiększyć liczebność do 300, przejść do realu.

Jeśli chodzi o przyszłość prawicy jako takiej, to ja jestem spokojny. Prawicowe podejście do spraw państwa, narodu i społeczeństwa jest jedynym, które może dźwignąć Polskę, toteż wcześniej czy później podejście to przebije się na powierzchnię polityczną jako nie tylko słuszne, ale i skuteczne.
- - - - - - -
Zakładamy Prawicę RP (partię polityczną)